Intelepciunea pare sa fie comoara oamenilor. Dar eu, acum, de ce as fi inteleapta? De ce sa-mi doresc acest lucru?! Pentru ca, asa, as putea evita o serie de intamplari nefavorabile din viata mea? Hmmm… Parca existau cateva lucruri in viata de care nimeni nu poate fugi. Pentru a avea o „judecata dreapta” . Loool, nu sunt nici judecator, nici Dumnezeu si, in niciun caz, nu am de gand sa conduc viata nimanui.
Principalul motiv pentru care nu vreau sa fiu inteleapta este ca imi lipsesc atat de multe lucruri, de departe mai importante decat mai sus numita. De ce sa imi doresc intelepciune in clipe in care nu mi-ar fi de folos?
Ma bucur de ani in care nu trebuie sa iau viata prea in serios. Pe parinti ii inteleg, ei cauta intelepciunea pentru ca rolul lor in lume este mult mai important decat al meu. N-as fi o idioata ca sa incep sa sfidez eu tot ce misca si ce nu misca pentru ca sunt tanara si ” le stiu pe toate” insa chiar nu am de gand sa primesc lucrurile cu forta, jur, chiar nu am de gand sa grabesc sirul evenimentelor. Nu acum !
A, si, in niciun caz nu am nevoie de sfaturi de la persoane carora nu le cer nimic. Mersi,mama pentru tot ce ai facut pentru mine si pentru ceea ce faci in continuare chiar daca eu nu pot sa vad de fiecare data.

De ce sa nu fii intelept.

2 gânduri despre „De ce sa nu fii intelept.

  1. MisterChit spune:

    Sunt de parere ca intelepciune nu o poti gasi tu, ea de gaseste pe tine, in momentul in care esti pregatit sa traiesti cu ea. In acel moment in care ai trait indeajuns de mult incat sa poti avea o vedere a lucrurilor (de orice natura) dintr-o alta perspectiva.
    Si pana la urma ce inseamna sa fii intelept? Sa le stii raspunsul tuturor intrebarilor? Sa stii ce decizie sa faci cand infrunti un moment mai greu? Sa stii de cine sa te feresiti si de cine nu? Daca da, atunci intelepciune au foarte putini dintre noi. Cum sa ai o parere obiectiva fata de orice? Mi se pare aproape inuman, ba chiar o povara. Uneori cele mai bune decizii nu sunt cele care ne ajunta; poate ca decizia corecta nu este cea mai buna. Dar cine imi poate spune mie ca am luat o decizie gresita, in afara de mine?
    Intr-un final, mie intelepciunea im se pare un lucru relativ: poate sa iti faca si bine si rau.

    Astept raspuns 🙂

  2. Ok, nu o putem gasi. Asta nu inseamna ca nu o cautam asa cum cautam fericire. Si exista oameni nefericiti, nu? In rest, sunt de acord cu tine. Vine ca urmare a unor intamplari pe care le traim sau a unor fapte pe care le facem. Totusi, daca vrei sa afli ce m-a indemnat sa scriu randurile de mai sus, iti expun problema mea…
    Eu, fata de 19 ani, am reusit intotdeauna sa analizez ceea ce faceam, sa meditez putin inainte de a face un pas, mic sau mare pentru ca, mai apoi, sa ii vad pe cei care nu au facut acelasi lucru ca mine, reusind sa faca tot ceea ce si-au propus. Au actionat folosindu-se de instinct, nu de ceea ce le-a oferit intelepciunea.

Lasă un răspuns

